El currículum de l’escola primària
Temps enrere hi havia implantats al territori espanyol programes
educatius arcaics, rígids, pobres i inflexibles que es centraven en la
imposició de continguts sense tenir en compte la diversitat de l’alumnat i les
diferències socials i culturals. Durant els anys 70, la demanda d’una reforma
educativa porta l’educació a la implantació del currículum com mètode d’organització
i guia pels mestres. El currículum serà des de llavors l’eina mitjançant la
qual es decideixen els continguts a donar i exposar, però tenint en compte les
necessitats dels alumnes i la seva procedència. La cultura no és
discriminatòria, ha d’arribar a tothom, i per això es desenvolupen procediments
d’ensenyament i formació més enllà dels continguts, es formen persones
competents.
Es proposa un currículum que divideix l’ensenyament de
conceptes per etapes i que té en compte quins conceptes es corresponen a cada
etapa, com guiar el mestre i que va molt més enllà de la instrucció bàsica de
matèries. El currículum és la concreció d’unes finalitats socials i culturals planificades per un cert límit de temps. Hi haurà un projecte curricular producte de la reflexió del conjunt de mestres, aquest projecte és canviant i s'adapta a les necessitats dels alumnes, suposa una sensibilitat cap a la demanda educativa.
Imatge pròpia: interpretació del currículum
Documents d'interés:
No hay comentarios:
Publicar un comentario