miércoles, 12 de noviembre de 2014

El currículum de l’escola primària

Temps enrere hi havia implantats al territori espanyol programes educatius arcaics, rígids, pobres i inflexibles que es centraven en la imposició de continguts sense tenir en compte la diversitat de l’alumnat i les diferències socials i culturals. Durant els anys 70, la demanda d’una reforma educativa porta l’educació a la implantació del currículum com mètode d’organització i guia pels mestres. El currículum serà des de llavors l’eina mitjançant la qual es decideixen els continguts a donar i exposar, però tenint en compte les necessitats dels alumnes i la seva procedència. La cultura no és discriminatòria, ha d’arribar a tothom, i per això es desenvolupen procediments d’ensenyament i formació més enllà dels continguts, es formen persones competents.

Es proposa un currículum que divideix l’ensenyament de conceptes per etapes i que té en compte quins conceptes es corresponen a cada etapa, com guiar el mestre i que va molt més enllà de la instrucció bàsica de matèries. El currículum és la concreció d’unes finalitats socials i culturals planificades per un cert límit de temps. Hi haurà un projecte curricular producte de la reflexió del conjunt de mestres, aquest projecte és canviant i s'adapta a les necessitats dels alumnes, suposa una sensibilitat cap a la demanda educativa.

                                            Imatge pròpia: interpretació del currículum
Documents d'interés: 


No hay comentarios:

Publicar un comentario